Hello everyone,
I will ask a question, I try it in English which is better than my Google German,
I have a question that is important to be able to design the system I want to install. How do Jung pushbuttons work? I assume that all manufacturers work in a similar way. For example one of two phases and two rockers. Is it possible to do this?
That is, each phase and each rocker can have 4 functions. I'm right?
Thank you very much for the help.
German Google translate
Hallo zusammen,
Ich werde eine Frage stellen, ich versuche es auf Englisch, was besser ist als mein Google Deutsch,
Ich habe eine wichtige Frage, um das System entwerfen zu können, das ich installieren möchte. Wie funktionieren Jung-Drucktasten? Ich gehe davon aus, dass alle Hersteller ähnlich arbeiten. Zum Beispiel eine von zwei Phasen und zwei Wippen. Ist das möglich?
Das heißt, jede Phase und jede Wippe kann 4 Funktionen haben. Ich habe recht?
Vielen Dank für die Hilfe.
I will ask a question, I try it in English which is better than my Google German,

I have a question that is important to be able to design the system I want to install. How do Jung pushbuttons work? I assume that all manufacturers work in a similar way. For example one of two phases and two rockers. Is it possible to do this?
- Left rocker
- Press once up: turn on light
- Press once down: turn off light
- Press and hold up: regulate more light until releasing
- Press and hold down: regulate less light until released
- Right rocker
- Press once up: raise blind
- Press once down: lower blind
- Press and hold up: raise blind until release
- Press and hold down: lower blind until release
That is, each phase and each rocker can have 4 functions. I'm right?
Thank you very much for the help.
German Google translate

Hallo zusammen,
Ich werde eine Frage stellen, ich versuche es auf Englisch, was besser ist als mein Google Deutsch,

Ich habe eine wichtige Frage, um das System entwerfen zu können, das ich installieren möchte. Wie funktionieren Jung-Drucktasten? Ich gehe davon aus, dass alle Hersteller ähnlich arbeiten. Zum Beispiel eine von zwei Phasen und zwei Wippen. Ist das möglich?
- Linke Wippe
- Einmal drücken: Licht einschalten
- Einmal drücken: Licht ausschalten
- Gedrückt halten: Mehr Licht regulieren, bis es loslässt
- Halten Sie gedrückt: Regulieren Sie weniger Licht, bis es freigesetzt wird
- Rechter Rocker
- Einmal drücken: Blind anheben
- Einmal nach unten drücken: Jalousie senken
- Drücken und halten: Blind bis zum Loslassen anheben
- Halten Sie gedrückt: Senken Sie die Jalousie bis zur Freigabe
Das heißt, jede Phase und jede Wippe kann 4 Funktionen haben. Ich habe recht?
Vielen Dank für die Hilfe.
Kommentar