Ankündigung

Einklappen
Keine Ankündigung bisher.

homebridge-knx 0.3.0 alpha (Apple HomeKit interface)

Einklappen
X

• Filter
  • Zeit
  • Anzeigen
Alles löschen
neue Beiträge

Dann könnte man immer noch über eine Regel was machen. Heißt in der homeKit App Automation. Wenn Gerät 1 (nicht in der knx_config) status von 0 auf 1 wechselt, dann sende 1 auf Gerät in knx_config.

Ich habe diesen Fall zwar nicht, aber ich denke das sollte klappen.

Kommentar

Hallo an Alle.

Ich habe mal ne Frage zur Implementierung von Window-Covering, bzw. in Verbindung mit dem Handler "GiraJalousieActuator". Ich habe jetzt mal testweise einen Rollo implementiert. Die Implementierung hat auch soweit geklappt.

Code:
              {
                "ServiceType": "WindowCovering",
                "Handler": "GiraJalousieActuator",
                "ServiceName": "Esszimmertuerrollo",
                "Characteristics": [
                  {
                    "Type": "TargetPosition",
                    "Set": [
                      "2/1/44"
                    ],
                    "DPT": "DPT5"
                  },
                  {
                    "Type": "CurrentPosition",
                    "Listen": [
                      "2/1/42"
                    ]
                  },
                  {
                    "Type": "PositionState"
                  }
                ],
                "KNXObjects": [
                  {
                    "Type": "ShutterMove",
                    "Listen": "2/1/43",
                    "DPT": "DPT1"
                  }
                ],
                "KNXReadRequests": [
                  "2/1/42"
                ],
                "LocalConstants": {
                  "TimeOutSecs": 31
                }
              }
      Nach Neustart der Bridge sehe ich den Rollo. Der Status wird auch korrekt dargestellt. Wenn ich auf das Symbol in der Home App drücke, dann fängt der Rollo auch sofort zu fahren an. Einen expliziten Stop-Button gibt es nicht, Richtungs-button auch nicht. Wenn ich noch mal klicke, dann fährt der Rollo sofort in die andere Richtung. Jetzt die Frage. Ist das so das korrekte Verhalten oder habe ich evtl. etwas falsch implementiert? Was genau macht der TimeOut?

Danke und Viele Grüße Marco

Kommentar

Hi Marco,
        das Verhalten entspricht dem, was sich Apple als Logik ausgedacht hat. Stop gibt es einfach nicht. Wenn du die Schaltfläche in der HOme App lange hälst oder auf die drei Pünktchen drückst, bekommst Du einen "Schieber" um die Position einzustellen (Wie beim Dimmer).
        Der TimeOut soll einfach verhindern, dass bei fehlender Rückmeldung (CurrentPositsion) der Rollo ewig als in Bewegung angezeigt wird. In Deiner Konfig wird also spätestens nach 31 Sekunden angenommen dass der Rollo entweder oben oder unten angekommen ist, und das entsprechend an HomeKit zurückgemeldet. Wenn die Fahrtzeit des Rollos länger/kürzer ist, einfach anpassen!
        Gruß
        Raoul
        Deutschsprachiges homebridge-knx-Forum unter https://github.com/snowdd1/homebridge-knx-de

Kommentar

Hi Raoul.

Danke für die Info. Dann weiß ich wenigstens, dass ich nichts falsch gemacht habe. TimeOut habe ich auf die jeweils eingestellte Gesamtverfahrzeit im Aktor eingestellt. Also auch nicht so falsch.

Viele Grüße Marco

Kommentar

Hi an Alle.

Wenn ich Service Namen ändern will, kann ich das einfach so machen, oder muss ich dann auch den Subtype und/oder die UUID löschen und anschliessend den Homebridge Cache löschen?

Kommentar

Hello,

My German is not that good, so I write in English if you don't mind.

I have installed the Homekit and knxd on a raspberry pi. I do see that it will connect to knxd and on my Iphone i see some "test" accessories I've set to some KNX addresses. When I monitor the KNX bus, I don't see traffic on this address. So it is probably not correctly configure.

I can assume that homebridge is correctly connected to knxd, but knxd is not connected to my ip gateway. How do I have to set all the config files?

This is the top op my knx_config.json:
              Code:
              "knxd_ip": "127.0.0.1",
              "knxd_port": 6720,
              "AllowWebserver": true,
              "WebserverPort": 18082,
              "Devices": [
              this is my config.json:
              Code:
              {
              "bridge": {
              "name": "Homebridge",
              "username": "CC:22:3D:E3:CE:30",
              "port": 51826,
              "pin": "031-45-154"
              },
              "description": "This is an example configuration file for KNX platform $
              "platforms": [
              ],
              "accessories": [
              ]
              }
              This is what I have tried in etc/default/knxd: (not simultaneous )
              Code:
              DAEMON_ARGS="-e 15.15.254 -u /tmp/eib -u /var/run/knx -i -b ipt:192.168.1.101"

DAEMON_ARGS="-e 0.0.1 -E 0.0.2:8 -u /tmp/eib -u /var/run/knx -i -b ipt:192.168.1.101"$

KNXD_OPTS="-e 15.15.254 -b ipt:192.168.1.101"

KNXD_OPTS="-u -b -i ipt:192.168.1.101"
              And this is in my /etc/knxd.conf :
              Code:
              KNXD_OPTS="-e 1.1.1 -E 1.1.2:8 -u /tmp/eib -b tpuarts:/dev/knx1 ip:192.168.1.101"$

How do i know which config file i need to use? sytemd is used?

When I take a look in ETS, I see that my gateway is on 192.168.1.101, listening to the port 6721 and with bus address 15.15.254

Can somebody help me please? I Think that I am almost there
              Zuletzt geändert von Jasper298; 12.12.2018, 12:40.

Kommentar

Zitat von EIB@Home Beitrag anzeigen
                Hi an Alle.

Wenn ich Service Namen ändern will, kann ich das einfach so machen, oder muss ich dann auch den Subtype und/oder die UUID löschen und anschliessend den Homebridge Cache löschen?

Wenn die einmal in HomeKit sind, übernimmt es keine Änderungen an den Namen mehr, die kannst du entweder direkt in HomeKit ändern (Eve App zB) oder wie von dir beschrieben für HomeKit zu einem „neuen“ Element machen.
                Deutschsprachiges homebridge-knx-Forum unter https://github.com/snowdd1/homebridge-knx-de

Kommentar

Jasper298 I think you are right, but the issue is knxd related, so open a „need help“ issue in the knxd sub-forum. The tpuarts line is, if you do not have a tpuart serial board, most probably wrong.

Kommentar

snowdd Thank you for your answer, The tpuart line was incorrect. Why I did not see that
                    Now, everything is working fine. Except the dimming. For my wall buttons at home, I use relative dimming (on my MDT AKD0401) which is more less the same as + or - 1 in dimming value as long as the button is pressed. For homebridge, I have created new group addresses for absolute dimming where I can send the brightness value in % to.
                    What am I doing wrong?

Kommentar

What are you doing in the first place? Little hard to guess without any config info!

Kommentar

This is what I do. Address 0/5/0 is the absolute dimming value (Byte) on the MDT dimmer.

Code:
                        {
                                    "DeviceName": "Kookeiland",
                                    "Services": [
                                        {
                                            "ServiceType": "Lightbulb",
                                            "ServiceName": "KookeilandSpots",
                                            "Characteristics": [
                                                {
                                                    "Type": "On",
                                                        "0/0/7"
                                                    ],
                                                        "0/4/6"
                                                    ]
                                                },
                                                {
                                                    "Type": "Brightness",
                                                        "0/5/0"
                                                    ],
                                                        "0/3/13"
                                                    ],
                                                    "DPT": "DPT5.001"
                                                }
                                            ]
                                        }
                                    ]
                                }

One other question, How do I reset the homebridge accessories? I've modified my knx_config.json and now he added all the accessories again. resulting in 120 accessories or something. I see in the log something like " Plugin - Configure Accessory: Kookeiland --> Added to restoredAccessories[] " many times. Where did he found this info? And how to remove this?

The Persist folder and cachedAccessories are allready cleared..
                        "
                        Zuletzt geändert von Jasper298; 16.12.2018, 13:12.

Kommentar

Jasper298 You can avoid that by using the SAME knx_config.json again, including the data that has been written back by the plugin. If you delete all persist and cached accessories, you shouldn't have duplicates but all-new devices, however, all configuartion to them (assignment to rooms etc) is lost. Better to re-use the knx_config.json.
                          I guess the directory is not the one the homebridge is actually using, did you use the -P parameter (or was it -p, don't recall by heart)

Kommentar

snowdd Thank you for your reply. I am re-using the config file. But I use my macbook to edit the file and upload it with scp to my raspberry. I forget to sync with the one on the raspberry and overwrite the existing. very stupid. I did remove the persist and cache folders also, and now my problem is gone. Thank you!

Is there also something wrong with my dimming? I don't see why it is not working.

EDIT:
                            After monitoring my KNX bus, I see the dimming problem. Everytime I set a dimming % with the slider in homekit, it is sending the % AND an ON command. My Dimming actuator is switching to 40% when receiving an ON command. And because the ON command is always sending after the %, dimming does not work.
                            Any suggestions for this problem?
                            Zuletzt geändert von Jasper298; 16.12.2018, 22:49.

Kommentar

Use the dimmer handler. Have a look at the change log.
                              Zuletzt geändert von snowdd; 17.12.2018, 16:57.

Kommentar

Great, thank you.I've found it. The dimming is fine. I've found an unexpected behaviour in the status when using the dimmer handler. With the previous setup, the status was updated also when I swich on/off with the wall switch. Now, when I switch on with the wall switch, the status is updated in homekit. But not when I switch off with the wall switch. I did not see this in the reported issues. Is this a known issue? Or do I forget something?

Kommentar

Lädt...
                                X